17 Kasım 2007 Cumartesi

Patti Smith vs. PJ Harvey



Roll dergisinin Roll-Over köşesini görünce aklıma geldi.Geçtiğimiz haftalardan birinde bu iki abla (gerçi biri teyze oluyor artık , hatta anane) hakkında bir yazı yazmaya niyetlenmiştim de , Road in American Cinema dersim başlayacağından bilgisayar başından ayrılmak zorunda kalmıştım.Tabi balık hafıza ben , unuttum gitti.
Ben bu iki karakteri pek bir benzetirim.Patti-PJ ikilisi , Emre-Hagi , Mahsun-İbo , Behzat-Nejat ikilileri gibidir.İkisi de tek başına ayakta durabilen , değişik hatun figürlerinden bu mainstream müzik dünyasında.Bir de Blondie , Björk falan var ama onlar biraz daha piyasa kaçıyor , bu makaleye ters (hey gidi hey , sikko bir blog yazısını , makale sınıfına soktum).
Patti teyze buralara geldi Eylül'de , Babylon'u falan salladı.Şansımız yokmuş , evde çekirdek eşliğinde Romanya - Türkiye maçını seyrettik.Şimdi kendini şiire verdi bu abla , öyle eskisi gibi çılgın işler yapmıyor pek.Kocası öldükten sonra pek bir değişti.Ekim ayında , Philip Glass ve Leonard Cohen gibi ağır abilerle Londra'da imiş.Önce Allen Ginsberg , sonra da Arthur Rimbaud anısına düzenlenen şiir etkinliklerinde başrol oynamış.


Uzun bacaklı Harvey ise en son Uh-Huh-Her'ü çıkarmıştı sanırım , sonrası varsa da kaçırmışım.Pek güzel değildi sonuncusu , Pocket Knife hariç.Ama eskilerine muhakkak bir göz atın da , klasik tabirle , ruhunuzun derinlikleri okşansın.

Hiç yorum yok: